"Możliwość tworzenia można określić jeszcze inaczej: Jest to gotowość, by rodzić się na nowo każdego dnia."
Erich Fromm

wtorek, 3 grudnia 2013

Śnieżkowy "Krok po kroku"

Czyli co zeszło z szydełka dzięki pewnej koleżanki mobilizacji ;)

Główna bohaterka posta DiY



Post powstał, ponieważ Wioletka Poprosiła mnie na FB o wzór pewnej śnieżynki. Ponieważ niestety w rysunkach nie jestem mistrzynią, a nie chciałam wyjść na jędzę ;) postanowiłam rozpisać dla niej po kolei co i jak.
Ponieważ z kolei nie pamiętam "po fakcie" jak robię którą gwiazdkę, pisałam schemat, robiąc jednocześnie kwiatuszkową śnieżynkę i dodatkowo, w celu uwidocznienia zawiłych instrukcji, robiłam zdjęcia  (niestety komórką :/ ale widać główny przekaz ;)

Jeśli jest jeszcze jakaś osóbka, której podoba się moja śnieżynka, proszę bardzo - rozpisano i podano ;)
W razie wątpliwości - pytajcie. Postaram się sprecyzować :D

Śnieżynka Kwiatowa

1.  okrążenie: 24 słupki na "magicznym kółeczku"



2. okrążenie: 4 o.ł. (zamiast słupka i 1o.ł) potem 1słupek i 1o.ł. - powtórzyć 23 razy w każdym słupku poprzedniego okrążenia, zakończyć oczkiem ścisłym w 3 o.ł. pierwszego "słupka z oczek łańcuszka"



3. okrążenie zacząć 1 o.ł. i półsłupek (znowu w tym trzecim o.ł co udaje słupek - jak wyżej na załączonym obrazku ;)) potem 10 o.ł. / półsłupek w co drugim słupku okrążenia 2 / 6 o.ł / półsłupek jak poprzednio i tak do końca powtórzyć, żeby wyszło 11 łuków.



 Zakończyć zamiast 6o.ł to 3 o.ł. i słupek z początkiem w pierwszym półsłupku. O tak:



4. okrążenie: zacząć jak poprzednie 1 o.ł. i półsłupkiem tak:



potem 10 słupków w większym łuku / pikotek z 7 o.ł. / półsłupek na środku mniejszego łuku / pikotek z 7 o.ł. / i powtórzyć do końca :)



zakończyć oczkiem ścisłym z pierwszym półsłupkiem. I... Ta Dam!



Wykrochmalić, upiąć, wysuszyć i wyprasować i gotowe :D

Miłej pracy życzę.





47 komentarzy:

  1. Piękne są.
    Dziekuję, skorzystam
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! może spróbuję :)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne gwiazdki, spróbuję i ja, dzięki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna gwiazdeczka i świetny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. urocze...gdybym tak umiała wywijac szydełkiem ;) ech...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ładny i prosty wzorek ! do wykonania też nie można się przyczepić
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję jeszcze raz za instrukcje :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Zajrzałam i pozostałam. Bardzo ciekawe prace wykonujesz. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. śnieżynka śliczna ,może uda mi się ją zrobić taki dokładny opis .
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne prace !ogladam i nie moge wyjsc z podziwu! Ja tez tak chce ! Narazie probuje ale zestawy kolorystyczne to moj problem. Znalazlam kilka inspiracji wiec zajrze tu nie raz!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!|

    OdpowiedzUsuń
  11. Obejrzałam całego bloga. Śliczne rzeczy dziergasz na szydełku. Najbardziej zauroczyły mnie firaneczki (zazdrostki), oraz kompleciki dla najmłodszych.
    Spódniczka dla córeczki z poprzedniego wpisu cudna. Bardzo mi się podobają twoje ozdoby świąteczne (śnieżynki i ubranka na jajka wielkanocne).
    Gorąco pozdrawiam i zapraszam do mnie
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  12. cudne są, jak już opanuje szydełko to skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję, skorzystałam z instrukcji i mam śnieżynki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna :) dziekuje pięknie za rozpiskę ;) już biorę się za szydeko :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dopiero teraz znalazłam ten wzorek bo jestem na początku przygody z szydełkiem więc nie wszystko wiem i nie wiem co znaczy "magiczne kóleczko". Czy mogę prosić o wyjaśnienie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem jak to zrobiłaś że z 11 falbanek wyszło 6 bo mi za cholerē nie może tak wyjść prółam już 2 razy i zaczynają od no nowa i to samo. Gwiazdką piękna a Ćiebie serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne te prace, uwielbiam i szydelkowa i druty i wyszywanie, to jest cały mój świat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za to, że masz coś mi do powiedzenia :*